From VOA Learning English, this is the Technology Report.
Africa has become a growing market for high technology products. It may soon become a base for many more high tech companies as well. Experts predict growing competition in Africa as technology companies and others attempt to meet the needs of young and middle class populations.
DHL calls itself the «logistics company for the world.» Logistics is the process of planning complex activities involving people and resourses. DHL provides transportation by train, road, sea and air.
The company sees Africa as a place where its business can expand. But, for that to happen, more international companies will need to invest and set up operations there.
Sumesh Rahavendra is with DHL. He says there is a lot of evidence of growing operations by multinational companies in Africa. They include SAP, IBM and Hisense, a Chinese state’owned company.
Sumesh Rahavendra is the company’s head of marketing for sub-Saharan Africa. He says the area offers many possibilities for growth. He points out that many people who never used a desctop computer are now using tablets and smartphones. He describes the continent’s one billion people as a largerly untouched market for many kinds of product.
DHL has been operating in Africa for more than 35 years. Sumesh Rahavendra predicts that more and more companies set up operations in Africa, DHL’s business will increase.
DHL says Africa is now the world’s second largest mobile technology market, by connections after Asia. In addition, it is the fastest growing mobile communications market in the world.
For VOA Learning English, I’m Laurel Bowman.
Африка — самый быстро растущий рынок мобильной связи в мире
Это репортаж о технологиях от программы «Изучение английского языка» радио «Голос Америки».
Африка стала растущим рынком высокотехнологичной продукции. Она вскоре может стать базой для многих других высокотехнологичных компаний. Эксперты прогнозируют рост конкуренции в Африке так как технологические и другие компании пытаются удовлетворить потребности молодых людей и население среднего класса.
DHL называет себя «логистической компанией мира». Логистика – это процесс планирования комплексной деятельности, связывающий людей и ресурсы. DHL обеспечивает доставку грузов железнодорожным, автомобильным, морским и автотранспортом.
Компания рассматривает Африку как место, где она может расширить свой бизнес. Но, для того чтобы это произошло, большинство международных компаний должны вкладывать средства и организовать свою деятельность.
Сумиш Рагхаведра работает в DHL. Он говорит, что есть много доказательств роста операций многонациональных компаний в Африке. Они включают в себя SAP, IBM и Hineses, китайскую государственную компанию.
Сумиш Рагхаведра — начальник отдела по маркетингу в Африке к югу от Сахары. Он говорит, что область предлагает много возможностей для роста. Он подчеркивает, что многие люди, которые никогда не использовали персональный компьютер, теперь пользуются планшетами и смартфонами. Он описывает один миллиард людей континента как нетронутый рынок для многих видов продукции.
DHL существуют в Африке более 35 лет. Сумиш Рагхаверда предсказывает, что все больше и больше компаний начинают операции в Африке, бизнес DHL будет расти.
DHL говорит, что Африка сейчас второй крупнейший в мире рынок мобильных технологий по подключениям после Азии. Кроме того, это самый быстрорастущий рынок мобильной связи в мире.
Для программы «Изучение английского языка» радио «Голос Америки», с вами Лаурель Боумэн.